DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5932
Title: Dificuldades de transposição das concepções alternativas para o conhecimento científico em Mecânica.
Other Titles: Difficulties in transposing alternative conceptions to scientific knowledge in Mechanics.
Authors: Inhuma, Franck Willian Vieira
metadata.dc.contributor.advisor1: Silva, Gabriel de Lima e
Keywords: Concepções espontâneas;Spontaneous conceptions;ensino de física;physics teaching;Mecânica Clássica;Classical Mechanics
Issue Date: 23-Jul-2024
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
metadata.dc.description.resumo: Quando se trata da disciplina de Física as dificuldades dos estudantes são evidentes. Neste artigo apresentamos e discutimos os resultados de um estudo exploratório realizado com alunos do Primeiro Ano do Ensino médio da Escola Estadual Eduardo Sá. O objetivo foi identificar suas concepções acerca do ensino da física e elaborar um cenário de investigação através de um Questionário. Diante disso, o presente trabalho expõe os resultados de uma investigação que visou identificar nos alunos do Ensino Médio falhas conceituais relacionadas ao tópico força e movimento. Os resultados obtidos nos fazem crer que as concepções espontâneas dos alunos não podem ser ignoradas durante o processo de escolarização.
Abstract: When it comes to the Physics subject, students' difficulties are evident. In this article we present and discuss the results of an exploratory study carried out with students in the first year of high school at Escola Estadual Eduardo Sá. The objective was to identify their conceptions about the teaching of physics and develop an investigation scenario through a Questionnaire. In view of this, the present work exposes the results of an investigation that aimed to identify conceptual flaws in high school students related to the topic of force and movement. The results obtained make us believe that students' spontaneous conceptions cannot be ignored during the schooling process.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5932
Appears in Collections:CEST - Trabalho de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.