DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5924
Title: A dificuldade dos alunos do novo ensino médio em utilizar ferramentas matemáticas e o impacto no ensino da Física
Other Titles: The difficulty of new high school students in using mathematical tools and the impact on Physics teaching
Authors: Costa, Jhennifer Valentim da
metadata.dc.contributor.advisor1: Silva, Gabriel de Lima e
Keywords: Matemática básica;Basic math;Física;Physical;Novo Ensino Médio;New High School
Issue Date: 23-Jul-2024
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
metadata.dc.description.resumo: Este trabalho tem como principal objetivo investigar a relação dos alunos do Ensino Médio de uma Escola Estadual localizada na cidade de Tefé-AM, com a matemática e o quanto tais dificuldades encontradas por eles refletem em seu desempenho na disciplina de Física. Para alcançar este objetivo foi produzida uma lista de exercícios com conteúdos de matemática básica e aplicada para alunos do 1º, 2º e 3º ano do Ensino do Médio. Para conhecer melhor qual o posicionamento pessoal de cada aluno em relação à matemática foi proposto a eles um questionário. Também foi proposto ao professor de Física e ao professor de Matemática atuantes na escola, questionários que tem como o intuito compreender o quanto essa relação dos alunos com a matemática os influencia negativa ou positivamente no que se refere ao seu entendimento dos conteúdos da disciplina de Física e Matemática.
Abstract: The main objective of this work is to investigate the relationship between high school students in a State School located in the city of Tefé-AM, with mathematics and the extent of such difficulties found by them reflect on their performance in the Physics subject. To achieve this objective, a list of exercises was produced with basic and applied mathematics content to students in the 1st, 2nd and 3rd year of high school. To better understand your personal positioning of each student in relation to mathematics, a questionnaire was proposed to them. It was also proposed to the Physics teacher and the Mathematics teacher working at the school, questionnaires that aim to The aim is to understand how much this relationship between students and mathematics influences them negatively or positively with regard to their understanding of the contents of the Physics subject and Mathematics.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5924
Appears in Collections:CEST - Trabalho de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.