DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3373
Title: O desafio de implementar a BNCC no ensino fundamental de matemática na zona rural de Parintins
Other Titles: The challenge of implementing the BNCC in elementary mathematics education in rural Parintins
Authors: Nunes, Antonilson de Souza
metadata.dc.contributor.advisor1: Beltrão, Isabel do Socorro Lobato
Keywords: Ensino de Matimática;BNCC;Zona Rural
Issue Date: 26-Jul-2021
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
metadata.dc.description.resumo: O trabalho apresenta resultados de uma pesquisa realizada com professores de matemática do Ensino Fundamental II em uma escola da zona rural de Parintins-AM. O objetivo foi investigar dificuldades enfrentadas por professores na implementação da Base Nacional Comum Curricular - BNCC no ensino da Matemática. A pesquisa é de natureza qualitativa do tipo exploratória, utilizou-se como instrumento de pesquisa questionários semiestruturados. Os resultados indicam que, os professores enfrentam diversas dificuldades em implementar a BNCC no ensino de Matemática na zona rural, seja pelas limitações que lhes são impostas devido a localização da escola, por falta de recursos didáticos, ou seja, por falta de acesso a informações e a formação continuada.
Abstract: The work presents results of a research conducted with mathematics teachers of Elementary School II in a school in rural Parintins-AM. The objective was to investigate difficulties faced by teachers in the implementation of the National Common Curriculum Base - BNCC in mathematics teaching. The research is of a qualitative exploratory nature, and semi-structured questionnaires were used as a research instrument. The results indicate that teachers face several difficulties in implementing the BNCC in mathematics teaching in rural areas, either because of the limitations imposed on them due to the location of the school, due to lack of teaching resources, that is, lack of access to information and continuing education.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3373
Appears in Collections:CESP - Trabalho de Conclusão de Curso Graduação



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.