DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3962
Title: Os rastros do processo de criação da performance “BR 230” e o treinamento corpo-voz para a videoperformance
Other Titles: The traces of the creation process of the performance "BR 230" and the body-voice training for the video performance
Authors: Souza, Paulo Tiago Silva de
metadata.dc.contributor.advisor1: Menezes, Vanja Poty Sandes Gomes
Keywords: Processo criativo;Treinamento;Teatralidade;Videoperformance;Creative process;Training;Theatricality;Video performance
Issue Date: 29-Jul-2021
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: SOUZA, Paulo Tiago Silva de. Os rastros do processo de criação da performance “BR 230” e o treinamento corpo-voz para a videoperformance. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Teatro). Universidade do Estado do Amazonas, Manaus, 2021.
metadata.dc.description.resumo: O seguinte trabalho busca estabelecer registros do processo de criação da performance “BR 230” posta como objeto de análise artística em vistas de propor reflexões acerca do treinamento físico-vocal para a videoperformance e da teatralidade presente na estética e concepção audiovisual da obra citada. O corpo do artista em inquietude a partir de histórias pessoais que possibilitam o diálogo com o meio onde está inserido e evoca na narrativa musical: memórias. Estruturadas em sequências de repetição com ênfase em melodia, ritmo e harmonia. Ademais, a pesquisa traz como metodologia a crítica de processos criativos e a autoetnografia com intuito de organizar as experiências artísticas do percurso. Desse modo, a presente pesquisa visa refletir o percurso de difusão da obra artística final no meio virtual que exige do artista multidisciplinaridade durante todo o percurso de constituição da performance.
Abstract: The following work seeks to establish records of the creation process of the performance “BR 230” put as an object of artistic analysis in order to propose reflections on physical-vocal training for video performance and theatricality present in the aesthetics and audiovisual conception of the aforementioned work. The artist's body in restlessness based on personal stories that enable the dialogue with the environment in which it is inserted evokes in the musical narrative: memories. Structured in repetition sequences with emphasis on melody, rhythm and harmony. Furthermore, the research brings as a methodology the critique of creative processes and the autoethnography in order to organize artistic experiences along the way. Thus, this research aims to reflect the path of dissemination of the final artistic work in the virtual environment that requires the artist to have a multidisciplinary approach throughout the course of the constitution of the performance.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3962
Appears in Collections:ESAT - Trabalho de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Os rastros do processo de criação da performance “BR 230” e o treinamento corpo-voz para a videoperformance.pdfArquivo principal.5,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.