DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/578
Title: Percepção ambiental de estudantes de ensino fundamental em uma escola da zona rural de Tefé (Amazonas)
Other Titles: Environmental perception of elementary school students in a rural school in Tefé (Amazonas)
Authors: Ramos, Aline Cristina Aparício
Keywords: Fauna silvestre;Conservação;Educação Ambiental
Issue Date: 24-Aug-2017
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Abstract: The research was conducted with elementary students from Santa Clara Municipal School in rural city of Tefé (Amazons). Its main goal is to guide and sensitize students of elementary education for the conservation of wildlife on the road in the municipality of EMADE Tefé (Amazons). This routing methodology oportunizará students with the understanding, knowledge and identification of local environmental problems and can now adopt in their homes, community and at school and postures drawn by purposeful and decisive actions that will mitigate the depletion of environmental resources. With a new perception of reality, it is expected that students have an environmental responsibility, especially on the impacts of the road under the wildlife.
Description: A pesquisa foi realizada com alunos do ensino fundamental da Escola Municipal Santa Clara da zona rural da cidade de Tefé-Amazonas, tendo como objetivo principal orientar e sensibilizar os alunos de ensino fundamental para a conservação da fauna silvestre na estrada da EMADE. Este encaminhamento metodológico oportunizou aos alunos a compreensão, conhecimento e identificação de problemas ambientais locais, podendo, desde já, adotar em suas casas, comunidade e na própria escola, posturas traçadas por ações propositivas e decididas que venham atenuar o esgotamento dos recursos ambientais. Com uma nova percepção da realidade, espera-se que os alunos tenham uma responsabilidade ambiental, especialmente, sobre os impactos da estrada sob a fauna silvestre.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br/handle/riuea/578
Appears in Collections:CEST_TCC_2017



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons