DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3538
Title: A utilização dos Jogos Matemáticos no ensino das quatro operações básicas no 6° ano do Ensino Fundamental
Other Titles: The use of Mathematical Games in teaching the four basic operations in the 6th year of elementary school
Authors: Lima, Fernanda Alencar de
metadata.dc.contributor.advisor1: Alcântara Filho, José de
Keywords: Jogos matemáticos;Math games;Ensino fundamental;Elementary school
Issue Date: 27-Nov-2019
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: LIMA, Fernanda Alencar de. A utilização dos Jogos Matemáticos no ensino das quatro operações básicas no 6° ano do Ensino Fundamental. 2019. 52 f. TCC (Graduação em Matemática) - Universidade do Estado do Amazonas, Manaus.
metadata.dc.description.resumo: Temos como objetivo geral contribuir para a melhoria do ensino e aprendizagem das quatro operações no 6° ano do ensino fundamental através da ludicidade. Para isso, tem-se como objetivos específicos diagnosticar o nível de dificuldades dos alunos referente ao conteúdo das quatro operações básicas, através de uma avaliação escrita; adaptar Jogos Matemáticos com base nas informações das provas diagnósticas; usar os Jogos Matemáticos adaptados visando à melhoria do processo de ensino e aprendizagem dos alunos referente às quatro operações básicas; aplicar uma avaliação final com o mesmo grau de dificuldade do questionário diagnostico sobre as quatro operações básicas da Matemática e analisar os resultados obtidos da avaliação final para verificar o alcance dos objetivos propostos.
Abstract: Our general objective is to contribute to the improvement of teaching and learning the four operations in the 6th year of elementary school through of playfulness. For this, the specific objectives are to diagnose the level of students' difficulties regarding the content of the four basic operations, through a written assessment; adapt Math Games based on information from diagnostic tests; use the adapted Math Games aiming to improve the teaching and learning process of students regarding to the four basic operations; apply a final assessment with the same degree of difficulty of the diagnostic questionnaire on the four basic operations of Mathematics and analyze the results obtained from the final assessment to verify the achievement of the proposed objectives.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3538
Appears in Collections:ENS - Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.