Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5858
Title: | Práticas de vibrato do século XX: Jascha Heifetz, David Oistrakh e Fritz Kreisler |
Other Titles: | 20th century vibrato practices: Jascha Heifetz, David Oistrakh and Fritz Kreisler |
Authors: | Lima, Felipe de Mendonça Gonçalves |
metadata.dc.contributor.advisor1: | Soares, Bárbara Bianca Carvalho |
Keywords: | Vibrato no violino;Análise espectrográfica;Jascha Heifetz;Jascha Heifetz;Jascha Heifetz.;Vibrato on the violin;Análise espectrográfica |
Issue Date: | 6-Feb-2024 |
Publisher: | Universidade do Estado do Amazonas |
Citation: | Lima, Felipe de Mendonça Gonçalves de. Práticas de vibrato do século XX: Jascha Heifetz, David Oistrakh e Fritz Kreisler. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Música). Universidade do Estado do Amazonas, Manaus, 2024. |
metadata.dc.description.resumo: | O presente trabalho investigou as práticas de vibrato dos violinistas Jascha Heifetz, David Oistrakh e Fritz Kreisler, utilizando a análise espectrográfica para examinar as características técnicas de suas execuções. Através da análise de espectrogramas, foram identificadas diferenças significativas na taxa e profundidade do vibrato entre os três artistas. O estudo mostrou que enquanto Heifetz empregava um vibrato rápido e intenso, Oistrakh se destacava por um vibrato mais largo e expressivo, e Kreisler por um vibrato mais moderado e controlado. Esses achados destacam a importância do vibrato na individualidade interpretativa e técnica no violino. |
Abstract: | This study examines the vibrato practices of violinists Jascha Heifetz, David Oistrakh, and Fritz Kreisler, employing spectrogram analysis to explore the technical aspects of their performances. Through the analysis of spectrograms, significant variations in the rate and depth of vibrato among these artists were identified. The research revealed that while Heifetz utilized a rapid and intense vibrato, Oistrakh was characterized by a broader, more expressive vibrato, and Kreisler by a more subdued and controlled vibrato. These findings underscore the significance of vibrato in interpretive individuality and violin technique. |
URI: | http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5858 |
Appears in Collections: | ESAT - Trabalho de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Práticas de vibrato do século XX Jascha Heifetz, David Oistrakh e Fritz Kreisler.pdf | Arquivo Principal | 1,12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.